Zasoby naturalne powinny być zużywane w taki sposób, by czerpanie natychmiastowych korzyści nie
pociągało za sobą negatywnych skutków dla istot
żywych, ludzi i zwierząt, dziś i jutro

papież Benedykt XVI

środa, 22 października 2008

Dzień fruwaczy

Usłyszałem go podczas pracy na budowie. Wczesniejsze gniazdko mazurków nie zostało zniszczone podczas żadnych z wykonywanych tu prac, ale ono jest po drugiej stronie domu, a głos dobiegał prosto ze strony południowej i faktycznie jakiś spóźnialski mazurek chyba wciąż jeszcze opiekował sie lęgiem sądząc po nerwowym poćwierkiwaniu. Nie niepokoiłem go dłużej, niech mu sie powiedzie.

Wróbel mazurek - Passer montanus
Badania naukowe dowodzą zmniejszania się ilości wróbli, zmniejsza się populacja wróbla domowego zmniejsza i mazurka, problem w tym że nie spotkałem żadnego opracowania tyczącego się migracji mazurka z terenów rolniczych wprost do stanowiących otulinę miasta zabudowań jednorodzinnych - a tak na moje oko - to stale tych małych pierzaków tu przybywa.

Moje poczynania z aparatem dostrzegła bogatka.Postanowiła przerwać swe dotychczasowe zabawy podczas ucztowania na pobliskiej sosnie. Widać odezwała się w niej dusza celebrities, które żyją dzięki aparatom i kamerom podglądaczy. Tylko w przeciwieństwie do tych pustych, wyvizażowanych gęsi, sikora bogatka jest naprawdę pieknym stworzeniem.


Czego zresztą nie omieszkała mi zaprezentować: Sikora Bogatka - Parus major.

A to już biedronka
Nie posiada ona nawet polskiej nazwy - przynajmniej mi nie jest ona wiadoma, ani nikomu na forach w których pytałem.



Oenopia conglobata.

Owad miał wyraźnie ADHD ;-) z serii kilkunastu zdjęć zaledwie 4 wyszły w miarę poprawnie i wcale nie da się tego zwalić na światło - bo także było dobre - ale obiekt biegał jak szalony po całym zaaranżowanym atelier, a na koniec otwarło osłony skrzydełek i pofruneła...gdzieś.

Posted by Picasa

Brak komentarzy: