Zasoby naturalne powinny być zużywane w taki sposób, by czerpanie natychmiastowych korzyści nie
pociągało za sobą negatywnych skutków dla istot
żywych, ludzi i zwierząt, dziś i jutro

papież Benedykt XVI

wtorek, 16 września 2008

Stemonitis fusca

Pisałem już o tej śluzorośli wcześniej, ale ta tutaj jest o tyle ciekawa że posiada te widoczne na zdjęciach szare kuleczki (żelki) na szczytach.
Zdjęcia pochodzą sprzed kilkunastu dni, ale publikuje je dopiero teraz gdyż wcześniej chciałem pewne rzeczy ustalić. Niestety nie ustaliłem zbyt wiele.

Ten gatunek starzeje się inaczej niż inne. Nie ma przebarwień, czy rozpływania się, natomiast wygląda jak by zasychał.

Obserwowałem go przez kilka dni i pozostał praktycznie niezmienny.



Po kilku dniach ich "łebki" zaczęły zmieniać barwę na beżową.
Niestety musiałem przerwać obserwacje z powodu wyjazdu.

Posted by Picasa

Brak komentarzy: