Zasoby naturalne powinny być zużywane w taki sposób, by czerpanie natychmiastowych korzyści nie
pociągało za sobą negatywnych skutków dla istot
żywych, ludzi i zwierząt, dziś i jutro

papież Benedykt XVI

wtorek, 16 grudnia 2008

Steatoda grossa

Kolejny pajączek o skłonnościach sublokatorskich, uratowałem mu życie bo żona domagała się stanowczo śmierci.

Steatoda grossa - analogicznie do Steatoda bipunctata (zyzyś tłuścioch) możemy chyba nazwac go zyzys duży - ale jak do tej poty nie spotkałem się z polską nazwą tego gatunku.





Wychyną nagle zza zasłoni i będąc juz pośrodku ściany nie bardzo wiedział co ma zrobic dalej, przetom go obfotografował, ale że miejsce było niewygodne (wysoko i za telewizorem) przeto posiłkowałem sie lampą błyskową, wprawdzie używając deflektora, ale i tak niestety narobiłem mnóstwa cieni, które wykluczają te zdjęcia z grona udanych, niemnmiej jednak warto zapoznac sie (nie ze zdjęciami) ale z pająkiem, gdyż wielu ludzi czuje atawistyczny lęk w stosunku do pająków. Prawde powiedziawszy...je także - ale odkąd zacząłem robic im zdjęcia, odkąd poznałem ich nazwy i zachowania, mój lęk zmalał do poziomu aprobowalnego.

Posted by Picasa

3 komentarze:

Rado pisze...

A jak się przeprowadzisz do domu zniknie do poziomu zero. Też tak miałem.

makroman pisze...

Prawdopodobnie, muszę tylko pilnować by żona nie robiła im krzywdy.

Anonimowy pisze...
Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.