Zasoby naturalne powinny być zużywane w taki sposób, by czerpanie natychmiastowych korzyści nie
pociągało za sobą negatywnych skutków dla istot
żywych, ludzi i zwierząt, dziś i jutro

papież Benedykt XVI

wtorek, 8 marca 2011

kto rano wstaje ...

Poranny spacer.
10 kilometrów do przejścia.
kijki
i aż godzina dwadzieścia minut czasu.

Na samo przejście w sumie w sam raz, ale z fotografowaniem ...
pod koniec trasy musiałem już silnie naciskać, żeby nie spóźnić się do pracy.

Trasa, bardzo peryferyjna - rampa kolejowa, stara kolejowa rampa wojskowa, wokół Zakładów Mechanicznych, przez most kolejowy, a jakże ... wszystko po kolei - (choć w zasadzie za rządów Grabarczyka można by mówić PO kolei) , potem wałem, przez ogródki działkowe i już Mościce, między blokami, do Chemicznej i wreszcie na miejscu.

Jak wychodziłem było jeszcze szaro - dla tego nie mam zdjęć z wcześniejszych przejść - bo nie bardzo było co robić ... mrok.
Słońce pokazało się mniej więcej w połowie szlaku, czyli gdy byłem w okolicach mostu kolejowego nad Białą ... tak celowałem.

Zakole Białej, powstałe w ubiegłym roku podczas powodzi, na szczęście w tym miejscu do zabudowań jest spory szmat placu, więc woda szkód większych nie wyrządziła, ale wcześniej w okolicach Krakowskiej, już napędziła stracha, salon samochodowy i market spożywczy sporo by ucierpiały. w kazdym razie zeszłej przedwiosny w tym miejscu rzeka była prosta.


No i doczekałem się (tak wiem zdania nie zaczyna się od "no i" ani od "ino" ... ino co z tego?) .
Słoneczko wstaje tak jak zaplanowałem ... myk polega na tym że wstaje o pięć minut za późno, więc do pracy pójdę potem prawie biegiem. A tu jeszcze trzeba do kiosku po sobotnią "Rzepę" wskoczyć i organizm wściekle domaga się dużej ilości łatwo przyswajalnych kalorii.


Kilka minut później jestem już na wysokości "pleców" Zakładów Mechanicznych, to ostatnie zdjęcia, aparat ląduje w plecaku a ja podkręcam tempo.

Obserwacje przyrodnicze takie sobie - gawrony, sikory, kosy i drozdy. słyszałem bażanta, widziałem tropy zajęcy i lisów...

W pracy jestem "na styk".


6 komentarzy:

przemijanie pisze...

pięknie jest na styku nocy z dniem,

tak się teraz zastanawiam, jak wygląda zmiana granic państwowych jeżeli takowa jest rzeczną, a rzeka zmienia sobie koryto jak sama chce

makroman pisze...

Lubie czerwone graniczne szlaki, onegdaj rozpytywałem o to - zazwyczaj to granica idzie środkiem nurtu, więc jak rzeka nieco zmeandruje to jeszcze nic się nie dzieje, dopiero potem gdy jest to już umyk wyraźny zbierają się komisje z obu państw i dywagują.

ptaszka pisze...

Ładne zimne wschody Słońca.
Ja chodzę wieczorami, rano za bardzo lubię spać:)

Marcos pisze...

Przez Tarnów płynie czarna rzeka o nazwie Biała ;-)))

Może dodajmy, że przy tym moście Ziyo nagrało jeden ze swoich teledysków....

makroman pisze...

Znaczy nie tyle czarna co mętna, zima z roztopów bo wypłukuje iły, latem od zakwitu glonów - najczystsza jest zimą.

przemijanie pisze...

No to fajnie mają ludziska mieszkające w strefie przygranicznej :-)