Zasoby naturalne powinny być zużywane w taki sposób, by czerpanie natychmiastowych korzyści nie
pociągało za sobą negatywnych skutków dla istot
żywych, ludzi i zwierząt, dziś i jutro

papież Benedykt XVI

niedziela, 2 marca 2014

Luna


Słowa Księżyc nie lubię, nasi słowiańscy przodkowie niespecjalnie się popisali. Słońce było księciem, a księżyc - książęciem, czyli, księżycem właśnie. Astronomicznie błędne, mitologicznie mało odkrywcze, poetycko beznadziejne...

Co innego Luna - Selene (Selene nawet ładniejsze, lecz mniej popularne).
Najważniejsze że odnosi się do kobiecości, a ta tak samo jak Księżyc zadziwia nas swoją niezmiennością, jak wiadomo kobieta niezmiennie potrafi zmienić się w przeciągu trwania jednego słowa. Jak każda analogia tak i ta ma swoje niedociągnięcia - Księżyc jest z grubsza przewidywalny, kobiety... nie.

Zatem poniżej krotka seria wstającej z nad horyzontu Luny.





A teraz dwie greckie laski: Wenus i Selene (Selene akurat popadła jak co miesiąc w anoreksję;-) ).


11 komentarzy:

przemijanie pisze...

Mnie luna niezmiennie kojarzy się z tym oto utworem
http://tiny.pl/qlrcv

:-)

Łemkowyna, na Beskidzie Niskim pisze...

Ach te Nasze pradawne korzenie... :)

ewarub pisze...

Spotkanie Wenus z Luną piękne! Ja przegapiłam ;-(

makroman pisze...

Przemijanie - nie znałem dotąd. Z drugiej strony te knajacko - poetycko - knajpiane klimaty sa mi nader bliskie.

Lemkowyna - no cóż nawet nasi przodkowie, choć najznakomitsi idealnie nie byli ;-).

Ewo - bo to było zaledwie kilka minut, podczas brzesku.

karmnik54 pisze...

O której godzinie można zauważyć Te dwie planety?

makroman pisze...

Wczesnym rankiem, wczesną wiosną, nie wiem czy się w tym roku jeszcze zdarzy taka koniunkcja - trzeba by pobrać darmowy program Stellarium a potem za jego pomocą prognozować zdarzenia na niebie. Albo śledzić serwisy astronomiczne. Ja najchętniej zaglądam na astrobloga prowadzonego przez Hawkeye'a - zawsze ma ciekawe podpowiedzi.

Hanna Badura pisze...

Piękne zdjęcia księżycowe. Luna - to rzeczywiście brzmi bardzo kobieco.

Manitou pisze...

Piękne zdjęcia :-)
Luna czy Selene rzeczywiście lepiej brzmią. A co do kobiecej zmienności, to i mężczyźni potrafią być zmiennie niezmienni ;-)

Zbyszek pisze...

A ja też widziałem i nawet zarejestrowałem :)

Filu pisze...

Też mi się trafiło to ciekawe spotkanie, w podobnej nawet pozycji chwycone. Jedno z niewielu w ostatnim czasie jakie udało mi się zobaczyć, jakiś permanentny pech mnie prześladuje jeśli chodzi o dobrą pogodę podczas takich widowisk...

DD pisze...

Uwielbiam patrzeć na Księżyc, szczgólnie, kiedy jest w pełni. Ciekawe fotki. Żałuję,że perzegapiłam zjawisko