Zasoby naturalne powinny być zużywane w taki sposób, by czerpanie natychmiastowych korzyści nie
pociągało za sobą negatywnych skutków dla istot
żywych, ludzi i zwierząt, dziś i jutro

papież Benedykt XVI

poniedziałek, 11 sierpnia 2008

Pentatoma rufipes Tarczówka rudonoga

Niespecjalnie lubię pluskwiaki...zwłaszcza jak z ciężkim plaśnięciem siadają na mnie lub obok mnie.

Ten siadł obok, ale wcześniej (on, albo jego pobratymiec) usiadł na mnie wieczorem, a gdy próbowałem go odgonić (bez rozgniatania - świadom broni chemicznej którą się posługują pluskwiaki), moja żona myśląc że dzieje się coś złego narobiła krzyku i zamiast złapać owada i poddać go obróbce fotograficznej w bardziej sprzyjających warunkach, zmuszony byłem fotografować rudonogiego już praktycznie po zachodzie słońca...

A jak śpiewa Budka Suflera "światła wtedy było mało..."

No nie zachwycają te zdjęcia...



Ale jeśli ktoś tu zajrzy... to przynajmniej będzie wiedział, że to co wpierw robi głośna "plask" podczas lądowania, a potem śmierdzi po utłuczeniu, to Tarczówka rudonoga Pentatoma rufipes.
Posted by Picasa

Brak komentarzy: